fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

Ranking systemów CRM dla MŚP 2024

Początek roku sprzyja podsumowaniom i rankingom. W końcu każdy chce wiedzieć czym watro się zainteresować w nadchodzącym roku. A być może te rankingi natchną do rozpoczęcia zmian w Twoim przedsiębiorstwie.

Ranking systemów CRM dla małych i średnich firm przedstawia Ci większy pogląd na różne narzędzia, które możesz wykorzystywać.

Poznaj nasz ranking systemów CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dowiedz się o nich więcej i zyskaj wiedzę jak z nich korzystać.

SuiteCRM

SuiteCRM to otwarte oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM), które oferuje szereg zalet, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu systemowi przedsiębiorstwa zyskają możliwości optymalizacji swoich operacji, co przekłada się na zwiększoną efektywność i konkurencyjność na rynku.

Wprowadzenie SuiteCRM do struktury firmy to nie tylko inwestycja w skuteczne zarządzanie relacjami z klientami, ale także kluczowy krok w kierunku optymalizacji procesów i osiągnięcia strategicznych celów biznesowych.

ranking systemów crm

1.      Bezpłatne oprogramowanie Open Source

SuiteCRM jest udostępniany użytkownikom na zasadzie otwartego oprogramowania, co oznacza, że jest bezpłatne do pobrania, instalacji i dostosowania. Dla MŚP, które chcą zaoszczędzić na kosztach licencji, może to być bardzo korzystne.

Warto jednak pamiętać, że to nie sprawia, że narzędzie jest darmowe. Oczywiście każdy może je sobie pobrać i zainstalować, jednak jest to dość skomplikowana procedura. Dlatego instalację i dostosowanie warto zostawić profesjonalnej firmie, która się tym zajmuje. To jednak rodzi koszty. Ale udogodnienia, jakie z tego wynikają, są warte tej inwestycji.

2.      Elastyczność i dostosowanie

SuiteCRM oferuje duże możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Wynika to z faktu, że narzędzie jest oparte na otwartym kodzie, do którego każdy ma dostęp i może go modyfikować w odpowiednich miejscach. Tak właśnie dostosowują narzędzie deweloperzy, którzy pracują z nim. Każdy może dostosować moduły, pola, widoki i raporty, co pozwala na lepsze dopasowanie systemu do specyficznych procesów biznesowych każdej firmy.

Dzięki takiej elastyczności nie trzeba się też bać tego, że firma „wyrośnie z systemu” jak człowiek z ubrań. W trakcie rozwoju przedsiębiorstwa można stworzyć nowe funkcje i procesy, które są potrzebne z czasem.

3.      Automatyzacja procesów

SuiteCRM oferuje funkcje automatyzacji procesów biznesowych, co pozwala na usprawnienie operacji i zwiększenie efektywności. Dla MŚP, które chcą zoptymalizować swoje procesy, to może być kluczowe.

4.      Dostęp mobilny

Narzędzie zapewnia dostęp mobilny, umożliwiając użytkownikom korzystanie z systemu CRM z dowolnego miejsca i urządzenia. To istotne dla przedsiębiorstw, które potrzebują elastyczności i mobilności w swoich działaniach.

Co prawda system SuiteCRM nie ma dedykowanej aplikacji, jednak jest tak stworzony, aby bez problemu dostosowywał się do różnych narzędzi, takich jak telefon czy tablet. Warto sobie zdawać z tego sprawę, ponieważ jest to duży atut tego narzędzia i może być argumentem, aby się w niego zaopatrzyć.

Takie ułatwienie na pewno docenią Twoi pracownicy, którzy nie pracują na co dzień przy biurku.

SpiceCRM

Opiera się na otwartym kodzie, więc można go dostosować do różnych systemów czy instytucji. System pozwala na planowanie budżetu, kosztów i czasu realizacji kampanii, zdefiniowanie grupy docelowej dla każdej kampanii, pogłębioną analitykę i raportowanie danych.

porównanie systemów crm

1.      Open Source

SpiceCRM podobnie jak SuiteCRM to narzędzie oparte na otwartym kodzie. Powstało dzięki firmie twentyreasons oraz społeczności deweloperów, którzy przykładają się do rozwoju systemu.

Dzięki temu, że jest to narzędzie Open Source można je łatwo dostosować do wymagań firmy. Jest to wygodne dla użytkowników, ponieważ wiedzą, że w razie problemów można stworzyć kolejne funkcje, które usprawnią pracę.

2.      Funkcje

SpiceCRM oferuje zaawansowane funkcje zarządzania relacjami z klientami, obejmujące zarówno procesy sprzedażowe, jak i obsługę klienta. Posiada narzędzia do automatyzacji, personalizacji, analizy danych i śledzenia interakcji z konsumentami.

Zasób funkcji SpiceCRM zawsze można rozszerzyć. Przed doborem systemu warto, aby skonsultować się z osobami, które będą korzystać z tego narzędzia. To te osoby najlepiej określą jakich funkcji potrzebują i co warto w nim umieścić.

3.      Łatwość użycia

SpiceCRM oferuje intuicyjny interfejs, który ułatwia korzystanie z systemu bez konieczności wielogodzinnych szkoleń. Dla małych firm, które chcą szybko wprowadzić CRM, prostota obsługi może być kluczowym czynnikiem.

Jest to również ważne dlatego, aby użytkownicy w ogóle chcieli korzystać z tego narzędzia. Zachęcić do tego na pewno może właśnie wygląd systemu. Nie można się dziwić, ponieważ ludzie lubią ładne rzeczy i systemy, inaczej żaden producent nie dokładałby starań, aby tworzyć narzędzia miłe dla oka.

Z takich aplikacji również łatwiej się korzysta, a pracownicy szybciej się w niego wdrażają.

4.      Integracje

SpiceCRM posiada bogatą ofertę integracji, które umożliwiają łatwe połączenie z innymi narzędziami biznesowymi, takimi jak systemy do zarządzania projektami czy narzędzia marketingowe.

Nawet jeżeli nie istnieje jeszcze integracja do systemu, którego używasz w firmie, to pamiętaj o tym, że za SpiceCRM stoi duża społeczność, która tworzy różne integratory na swoje potrzeby lub użytkowników. Jest to duży plus, ponieważ użytkownik może liczyć na wsparcie innych ludzi. Pomagają oni rozwijać i mierzyć się z różnymi problemami, które mogą wynikać z używania narzędzia.

Przykładowymi narzędziami, które są zintegrowane ze SpiceCRM są: MailChimp i Outlook. Jednak to nie jedyne dostępne integracje.

HubSpot

HubSpot to popularne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, które oferuje szereg zalet, szczególnie atrakcyjnych dla małych i średnich przedsiębiorstw.

1.      Całkowita platforma marketingowo-sprzedażowa

HubSpot oferuje kompleksowe narzędzia zarówno do marketingu, jak i sprzedaży. To pozwala MŚP na skonsolidowanie swoich działań marketingowych i sprzedażowych w jednym miejscu, co może poprawić koordynację i efektywność działań.

2.      HubSpotCRM Free

HubSpot oferuje wersję darmową swojego narzędzia CRM, co jest atrakcyjne dla małych firm z ograniczonym budżetem. Darmowa wersja CRM zawiera podstawowe funkcje, takie jak zarządzanie kontaktami, śledzenie interakcji oraz narzędzia do tworzenia raportów.

3.      Łatwość integracji z narzędziami zewnętrznymi

HubSpot oferuje bogate możliwości integracji z innymi narzędziami, co pozwala MŚP na dostosowanie systemu do swoich konkretnych potrzeb. Integracje obejmują obszar marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i wiele innych.

Podsumowanie

Warto zapoznawać się z podsumowaniami, ponieważ czasami można znaleźć nieznane narzędzia. Systemy z grubsza mogą być do siebie podobne, jednak dobrze jest je rozróżniać i zyskać świadomość.

Jeżeli zainteresował Cię temat i chcesz się dowiedzieć więcej o systemach, skontaktuj się z nami! Chętnie Ci pomożemy.

Tagged:

You Might Also Like