fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

SuiteCRM – podsumowanie roku 2023

Początek roku najczęściej jest czasem podsumowań, przewidywań i zapowiedzi czego można się spodziewać w nadchodzących dniach. Wiele firm również wykorzystuje ten moment, aby streścić, to co wydarzyło się u nich w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Kilka dni temu, takie podsumowanie wypuściło również SuiteCRM. W tym tekście przedstawiono zmiany, które zaszły w ciągu ostatniego roku. Producent zapowiada również czego można się  spodziewać w kolejnych miesiącach w SuiteCRM, który nie przestaje się rozwijać.

Zobacz, jakie kroki zostały podjęte w trakcie tegorocznego rozwoju SuiteCRM.

SuiteCRM w liczbach

W podsumowaniu roku warto zacząć od liczb, wzrostu i kolejnych wersji, które zostały wydane przez producenta.

Nowe funkcje i nowe wersje. W zeszłym roku dostarczono trzy wydania funkcji SuiteCRM 8, a także ostatnie główne wydanie z serii SuiteCRM 7.

Łącznie wydano 17 wersji SuiteCRM, w którym rozwiązano znaczną liczbę błędów i problemów związanych z bezpieczeństwem. O tych zmianach informowaliśmy na bieżąco tak, aby każdy mógł wiedzieć, co nowego proponuje producent narzędzia.

podsumowanie roku

Problemy i wnioski w serwisie GitHub

W 2023 roku utworzono łącznie 365 spraw, co stanowi wzrost o 6,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto udało nam się zamknąć 236 spraw, o 59,9% więcej niż w 2022 roku.

Patrząc na Pull Requests, w tym roku utworzono ich łącznie 281, czyli o 1,4% mniej niż w roku ubiegłym. 171 Pull Requestów zostało połączonych, a 75 zamkniętych, co stanowi wzrost w stosunku do ubiegłego roku odpowiednio o 25,7% i 7,1%.

Co nadchodzi?

Podsumowanie to nie wszystko, co warto przeanalizować. Producent też zapowiada nowości, które pojawią się w nowym roku.

SuiteCRM 8.6 i kolejne wersje

Obecnie trwają prace nad kolejną wersją 8.6, której wydanie zaplanowano na marzec 2024 roku. W tej wersji pojawi się ona opcja globalnego wyświetlania ostatnio przeglądanych rekordów. Będziemy również dążyć do ułatwienia instalacji SuiteCRM 8, a także ulepszenia nawigacji i ładowania aplikacji.

W nadchodzącym roku producent zapowiada ponowne wydawanie funkcji dla SuiteCRM 8, dostarczając 3-4 mniejsze wydania. Pomoże to ułatwić fazę Leveling Up w SuiteCRM Journey i umożliwi przejście do kolejnej fazy.

System głosowania społeczności

Aby pomóc sobie w planowaniu wydań i uzyskać większy wkład oraz wskazówki społeczności, producent planuje wprowadzić opcję głodowania na sprawy i PR za pośrednictwem GitHub. Ma to na celu lepiej określić, jakie funkcje i zagadnienia są dla użytkowników ważne, a jakich brakuje w SuiteCRM.

Pozwoli to bardziej zaangażować odbiorców narzędzia SuiteCRM do większego udziału w tworzeniu systemu. SuiteCRM zyskuje dużo dzięki społeczności, która wspiera rozwój tego oprogramowania. Teraz te same osoby będą mogły decydować o tym, jakie funkcje ostatecznie trafią do wydania.

Co dalej?

SalesAgility, producent SuiteCRM jest aktualnie w trakcie zbierania zgłoszeń i pull requestów gotowych do następnego wydania uzupełniającego, zaplanowanego na połowę stycznia. W tym wydaniu znajdzie się wiele ważnych poprawek i pull requestów.

Aby być na bieżąco i wiedzieć, na co warto czekać zapoznaj się z roadmapą, aby poznać plany wydań na nadchodzący rok.

SuiteCRM doceniony przez użytkowników i ekspertów

W ciągu poprzedniego roku informowano również o sukcesach narzędzia SuiteCRM. Są to między innymi uznanie przez TechRadar oraz Forbes za najlepszy Open Source CRM.

TechRadar to popularny serwis internetowy specjalizujący się w dostarczaniu informacji, recenzji, aktualności związanych z szeroko pojętą technologią. Strona koncentruje się na tematach związanych z elektroniką użytkową, gadżetami, oprogramowaniem, sprzętem komputerowym, a także innowacjami w dziedzinie technologicznej.

Wielu czytelników korzysta z tej strony jako źródła informacji przed dokonaniem zakupów produktów elektronicznych korzystania z różnych usług cyfrowych.

TechRadar przyznał tytuł SuiteCRM bazując na swoich testach, gdzie badano systemy CRM oparte na otwartym kodzie. Wykazały one, że najlepszym systemem według nich jest SuiteCRM. Narzędzie zostało ocenione pod kątem możliwości dostosowania, funkcji dostępnych na starcie i łatwości używania.

podsumowanie roku

Drugi rok z rzędu eksperci magazynu Forbes uznali, że SuiteCRM to najlepszy Open Source CRM. Aplikację wybrano, biorąc pod uwagę kategorie takie jak: łatwość dostosowania, łatwość w przebudowie, łatwość do wdrożenia. Wszystkie te wymagania spełnia właśnie SuiteCRM, dlatego nie powinno nikogo dziwić, że eksperci Forbes’a wybrali właśnie ten system.

SuiteCRM będzie odpowiednim rozwiązaniem dla osób, które chcą zrobić małe zmiany w kodzie tak, aby przystosować jak najlepiej system do siebie i swojej firmy. SuiteCRM jest także wspierany wieloma integratorami, które z pewnością ułatwiają pracę.

podsumowanie roku

Podziękowania dla społeczności

Rola społeczności w budowaniu SuiteCRM jest wielka, z tego każdy zdaje sobie sprawę. Dlatego nie można pominąć podziękowań, jakie na koniec 2023 roku złożył producent SuiteCRM wszystkim osobom, które były zaangażowane w tworzenie narzędzia.

Nieustanne wsparcie i wkład w projekt, jakim jest SuiteCRM jest nieocenione. Dlatego wkład członków społeczności jest tak ważny.

Jeśli zainteresował Cię ten temat, skontaktuj się z nami!

Tagged:

You Might Also Like