Odpowiedź SuiteCRM na wygaszenie SugarCRM Community Edition
Uwaga! Twórcy SuiteCRM – Sales Agility – informują o wprowadzeniu zasady regularnego wypuszczania na rynek kolejnych wersji ich systemu. Pojawiła się również wiadomość dotycząca długoterminowego wsparcia technicznego dla posiadaczy kolejnych upgrade’ów SuiteCRM (tzw. Long Term Support).
SuiteCRM Long Term Support
Jak nie trudno zauważyć, zmiany mają związek z zakończeniem okresu wygaszania społecznościowej edycji SugarCRM. Pomysłodawcy kontunuowania misji Community Edition pod własnym szyldem, zwracają się ku regularności oraz ustawiczności rozwoju ich platformy. Ponieważ SugarCRM zaprzestaje wspierania i dalszej rekomendacji porzuconego przed laty projektu, jest to idealna okazja, aby zwrócić uwagę na prężnie działający i systematycznie udoskonalany fork.
Zgodnie z zapowiedziami okres wygaszania SugarCRM Community Edition kończy się 15 lipca 2017. W związku z powyższym, dla podkreślenia niezawodności SuiteCRM jako następcy kultowego SugarCRM CE, przyjęto regułę: „nowa wersja systemu co 6 miesięcy – gwarancja 2 wydań w roku”. Powołano również strategię tzw. Long Term Support (LTS), czyli długoterminowego wsparcia technicznego dla posiadaczy kolejnych wersji SuiteCRM (od v7.8.x).
Wskazówka od SuiteCRM Polska
Biorąc pod uwagę długoletnie doświadczenie w rozwijaniu misji SuiteCRM w Polsce, w przypadku jakichkolwiek dodatkowych potrzeb, rekomendujemy Państwu usługi zewnętrznych firm wdrożeniowych funkcjonujących w naszym kraju. Termin realizacji zleceń dotyczących wsparcia technicznego oferowanego przez producenta jest zwykle dość odległy. Natomiast ze względu na otwarty kod systemu, indywidualne przeróbki dopasowujące SuiteCRM do specyficznych potrzeb mogą być z powodzeniem realizowane przez odrębne zespoły deweloperskie. Dodatkowo, zgłaszając się do polskiej firmy oferującej usługi personalizacji otwartego oprogramowania, zapewniamy sobie swobodę komunikacji oraz możliwość wdrożenia SuiteCRM od razu ze spolszczeniem.
Strategia LTS w połączeniu z obietnicą 2 nowych wydań w ciągu roku, ma za zadanie przyczynić się do uczynienia ze SuiteCRM najbardziej popularnej aplikacji CRM na świecie. Twórcy systemu liczą na to, że pozwoli to przyciągnąć nowych klientów, zwłaszcza tych, którzy zdecydują się porzucić SugarCRM Community Edition na rzecz innego, wolnego od opłat licencyjnych, opensourcowego oprogramowania CRM.
Więcej informacji na temat zmian dotyczących cyklu życia i rozwoju systemu można znaleźć na oficjalnej stronie suitecrm.com. W razie pytań dotyczących wdrożenia na rynku polskim zapraszamy do kontaktu z naszym biurem – zakładka kontakt.