SuiteCRM vs. SugarCRM
Porównanie SuiteCRM vs. SugarCRM
Czy wiesz, że SuiteCRM wywodzi się ze społecznościowej wersji jednego z najlepszych komercyjnych rozwiązań CRM na świecie – Sugar? Wspomniane aplikacje zdominowały świat systemów do zarządzania relacjami z klientami opartych na otwartym kodzie. Chociaż prowadzą podobną politykę swobodnego dostępu do kodu źródłowego, nie są swoją bezpośrednią konkurencją. SugarCRM kieruje swój produkt do dużych korporacji, które są w stanie pokryć koszty licencji. SuiteCRM to oprogramowanie dla średnich i dużych przedsiębiorstw, z którego chętnie korzystają także startupy. Pozbawiony opłat licencyjnych, a wzorowany na logice popularnego narzędzia, SuiteCRM przyciąga szerokie grono klientów z całego przekroju rynku.
Pionierzy Open Source CRM
SugarCRM został zapoczątkowany w 2004 roku i od tego czasu nieustannie się rozwija. Jednym z milowych kroków w historii firmy było odejście od społecznościowej edycji systemu. Po tym, jak ogłoszono wygaszenie projektu SugarCRM Community Edition na rynku powstała nisza, którą dość szybko zapełnił system SuiteCRM. Jego twórcy zaczerpnęli z dobrodziejstwa popularnego rozwiązania, ale na tym nie poprzestali. Do bogatej kolekcji modułów, które sprawdzały się w SugarCRM CE i które do teraz w nowoczesnej formie oferuje Sugar, stopniowo dołączono nowe, oryginalne obszary. Dzięki wspólnej przeszłości oraz konsekwencji w realizacji wizji Open Source – zarówno Sugar, jak i SuiteCRM przodują w rankingach na najlepsze rozwiązania CRM w swojej kategorii. Sugar jest czterokrotnym zwycięzcą w konkursie PC Magazine Business Choice Winner 2018, a także liderem w rankingach: Forbes Cloud 100 List, G2 Crowd Mid-Market Leader, CRN Five Star Partner Program. SuiteCRM od lat przoduje w InfoWorld Bossie Awards, a także zalicza się do czołówki Capterra – Most Affordable CRM.
Funkcjonalność SuiteCRM vs. SugarCRM
Obie platformy zyskały znaczącą popularność na światowym rynku i z powodzeniem są wdrażane w ponad dwudziestu językach. Jako pochodna Sugara, SuiteCRM oferuje bardzo podobny zakres funkcji, który jednak od pewnego czasu zaczęto prężnie rozwijać w nowatorskim kierunku. Jeżeli pamiętasz, jak wyglądał SugarCRM Community Edition, to czeka Cię miła niespodzianka. W pełni responsywna aplikacja SuiteCRM to nowoczesne narzędzie, które co prawda czerpie z dobrych wzorców, ale od dawna rozwijane jest w oderwaniu od tego, co proponuje SugarCRM Inc. To, które z narzędzi powinieneś wybrać, jest kwestią całkowicie indywidualną. Sugar polecany jest przede wszystkim klientom korporacyjnym. Mniejsze organizacje mogą odstraszyć koszty związane z pozyskaniem licencji. Cechą charakterystyczną SuiteCRM jest to, że otrzymujesz zaawansowany funkcjonalnie produkt bez obowiązku opłacania rocznej subskrypcji za użytkownika. Poza tym jeden i drugi system można zainstalować zarówno na własnych serwerach, jak i w chmurze np. należącej do firmy wdrożeniowej. Oba zapewniają dostęp do kodu źródłowego, co oznacza, że oprócz standardowego pakietu modułów oferują pełną elastyczność doboru funkcji zgodnie ze specyfiką prowadzonego przez Ciebie biznesu.
Interface SuiteCRM vs. SugarCRM
Sugar przeszedł niedawno dość znaczący lifting interfejsu. Zrezygnowano z przytłaczającego ciemnego paska menu. Odświeżony frontend wyróżniają jaskrawe kolory wykresów i etykiet. Reszta systemu utrzymana jest w biało-szarych odcieniach. Twórcy oprogramowania podążają w tym przypadku ścieżką utartą przez pozostałych liderów rynku. Raczej nic Cię tutaj nie zaskoczy.
SuiteCRM to zdecydowane przeciwieństwo stonowanego kolorystycznie Sugara. Feeria barw i odcieni niektórych przytłacza, a innym dodaje energii tak potrzebnej podczas codziennej pracy. Pracując w SuiteCRM, możesz wybierać spośród czterech motywów kolorystycznych: Dawn, Day, Dusk, Night.
Jeżeli zależy Ci na kolorystyce specyficznej dla Twojego Corporate Identity, w SuiteCRM wszystko jest możliwe. Otwarty kod źródłowy pozwala na dokonanie także estetycznych zmian.
Licencjonowanie SuiteCRM vs. SugarCRM
Sugar dostępny jest w trzech odsłonach: Professional, Enterprise, Ultimate. Różnią się one od siebie zakresem funkcjonalnym oraz… ceną. SugarCRM Inc. określa swój system licencjonowania hasłem Sugar PurePrice™ i zapewnia, że koszty pracy w ich systemie są stałe i nie zależą od zmiennych czynników. Sugar Professional kosztuje $40 za użytkownika miesięcznie, Enterprise – $65, natomiast Ultimate – aż $150. Podana opłata dotyczy kosztu miesięcznego dostępu do systemu przez 1 użytkownika. Można zakupić minimum 5 takich licencji. A należności rozliczane są w trybie rocznym.
SuiteCRM to system pozbawiony opłat licencyjnych. Można go pobrać ze strony producenta i w standardowej formie wykorzystać całkowicie za darmo. Ewentualne koszty wiążą się z pozyskaniem odpowiedniej paczki językowej, wsparciem podczas instalacji tudzież konsultingiem i pracami deweloperskimi po stronie firmy wdrożeniowej. To, czy skorzystasz z płatnych usług tego typu, zależy całkowicie od Ciebie. Jeżeli wystarczy, Ci podstawowy pakiet modułów – nie poniesiesz żadnych kosztów! SuiteCRM może się rozwijać stopniowo wraz z rozwojem Twojej organizacji. Ponieważ nie płacisz za licencje, nie ma znaczenia, ilu pracowników zatrudnisz po drodze oraz ilu z nich korzysta z aplikacji w ramach wykonywania swoich codziennych obowiązków.
SuiteCRM vs. SugarCRM – co wybrać?
Decyzja o tym, który system będzie dla Ciebie odpowiedni, zależy nie tylko od budżetu, o czym była mowa powyżej, ale również od specyfiki prowadzonego biznesu i obowiązujących procedur. Oba systemy można dostosować do indywidualnych wymogów. Właściwą platformę najlepiej wybrać na podstawie wniosków z analizy przedwdrożeniowej. W pierwszej kolejności rozpoznaj własne potrzeby i przekonaj się, który system jest Ci obiektywnie bliższy. Może się okazać, że jeden z nich zdecydowanie lepiej pasuje do procedur, które sprawdzają się w Twojej organizacji. Zestaw to z informacją na temat kosztów licencji, hostingu i ewentualnych prac deweloperskich, a otrzymasz znacznie bardziej klarowny pogląd na sytuację. W razie pytań zapraszamy do kontaktu: kontakt@suitecrm.com.pl.