fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

SuiteCRM – sukcesor dziedzictwa SugarCRM Community Edition

Decyzję o zaprzestaniu rozwoju społecznościowej edycji twórcy systemu SugarCRM podjęli w 2013 roku. Aktualnie skupiają się na pracy w ramach wyłącznie komercyjnego modelu Open Source. Grupa zwolenników pozbawionej opłat licencyjnych wersji systemu CRM postanowiła jednak w dalszym ciągu rozwijać ideę SugarCRM Community Edition. Efektem tego jest opublikowana w październiku 2013 roku pierwsza odsłona SuiteCRM 7.0.

Wersja SuiteCRM 7.7. (aktualnie dostępna już 7.10) będzie przedmiotem spostrzeżeń i uwag zawartych w niniejszym poście. W dalszej części artykułu przyjrzymy się zmianom wprowadzonym od czasu zakończenia projektu SugarCRM Community Edition. 

Porównanie SuiteCRM i SugarCRM Community Edition

Pierwszą zmianą jaką zauważą użytkownicy jest nowy layout. Dzięki poprawkom w tym zakresie po SuiteCRM można poruszać się sprawniej i przyjemniej niż po SugarCRM Community Edition. Nowy wygląd jest estetyczny i należycie responsywny – system dobrze zachowuje się zarówno na desktopach, jak i na urządzeniach mobilnych. SuiteCRM zapewnia zdecydowanie większą swobodę w zakresie zarządzania widokiem. Użytkownik może definiować własne pulpity i wygodnie się między nimi przełączać; otrzymuje również funkcję posługiwania się tzw. dashlet’ami (inaczej: widget’ami, umieszczanymi na pulpicie metodą przeciągnij-upuść). Opisana funkcja pozwala na szybką personalizację systemu i wygodny dostęp do najbardziej interesujących informacji.

community edition suitecrm 7.7

Moduł, który względem SugarCRM CE przeżył najpoważniejszą ewolucję – zbliżając się do użyteczności SugarCRM Professional – to Projekty. W społecznościowym SugarCRM był on bardzo ograniczony, a klienci często życzyli sobie jego rozszerzenia.

Docenić należy również nowe możliwości raportowania. W SugarCRM CE funkcja ta była bardzo okrojona i pozwalała na wyświetlanie jedynie sześciu pre-definiowanych raportów. SuiteCRM już na starcie prezentuje się zdecydowanie lepiej.

SuiteCRM nadrobił  zaległości także w zakresie szablonów PDF. W systemie dostępny jest oparty na HTML5 edytor WYSIWYG (What You See Is What You Get) bardzo podobny do tych wykorzystywanych w komercyjnej edycji SugarCRM.

Funkcja, której bardzo brakowało w Community Edition to Zarządzanie Zespołami. SuiteCRM uzupełnił braki edycji komercyjnej proponując moduł Security Groups Management. W jego ramach możliwe jest zarządzanie uprawnieniami nie tylko na poziomie użytkownika, ale również na poziomie grupy.

W odróżnieniu od swojego starszego, „społecznościowego” brata, SuiteCRM w standardzie oferuje moduł Workflow pozwalający na automatyzację procesów biznesowych. Jest on bardzo podobny do tego znanego z komercyjnych wydań SugarCRM i oferuje zbliżone możliwości. Należy jednak pamiętać, że – wraz z wersją 7.6 – SugarCRM znacznie „odskoczył” konkurencji udostępniając moduł Process Author.

SuiteCRM oferuje również kilka innych, cennych segmentów, niedostępnych w SugarCRM Community Edition, a pojawiających się w dopiero w SugarCRM Professional. Są to głównie: Oferty, Faktury, Umowy oraz Katalog produktów.

Nowości od SuiteCRM

SuiteCRM posiada dwa flagowe, unikatowe moduły. Pierwszym z nich są Eventy – moduł pozwalający na wygodne zarządzanie wydarzeniami. Oferuje on możliwość dodawania gości istniejących jako rekordy w systemie i zarządzania zaproszeniami mailowymi (automatyczne wysyłanie i wyświetlanie informacji o tym, czy dany gość przyjął, czy też odrzucił zaproszenie).

community edition suitecrm 7.7

Bardzo ciekawym, charakterystycznym dla SuiteCRM elementem są Mapy. Jest to zintegrowany z Google Maps, oferujący ciekawe opcje w zakresie zarządzania obszarami geograficznymi, oddzielny moduł. Dzięki niemu, zaznaczając poszczególne punkty na mapie, można swobodnie definiować konkretne obszary i przydzielać je do wybranych użytkowników.

community edition suitecrm 7.7

Podsumowanie

Patrząc na zakres funkcji wprowadzony do obecnej wersji SuiteCRM – nie da się nie zauważyć, że twórcy SuiteCRM mają dość jasno określony cel, a mianowicie dogonienie pod względem funkcjonalności SugarCRM w wersji komercyjnej. Większość modułów w SuiteCRM pokrywa się ze zmianami wprowadzonymi w SugarCRM Professional. Biorąc pod uwagę całokształt oferowanej funkcjonalności, brak opłat licencyjnych i możliwość skorzystania z przeróżnych wtyczek  – SuiteCRM to system prezentujący się bardzo dobrze. Po dokonaniu drobnych modyfikacji jest to platforma, która z powodzeniem może konkurować z topowymi systemami klasy CRM.

Tagged:

You Might Also Like