fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

CRM dla firm, jak wykorzystać jeden system w różnych branżach?

Narzędzie CRM jest dużym ułatwieniem dla osób prowadzących firmy. Wiadomo to nie od dzisiaj. Jednak problem pojawia się, gdzie trzeba dokonać wyboru systemu. Aktualnie na rynku jest ich dużo. Różnią się funkcjonalnością, zastosowaniem i działaniem. Istnieją jednak takie systemy, które można dostosować tak, że pasują do różnych firm, niezależnie od tego czym się zajmują.

CRM Open Source

Systemy oparte na licencjach Open Source można modyfikować tak, aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby zainteresowanych. Dlatego takie rozwiązania są tak popularne i często wykorzystywane w różnych przedsiębiorstwach.

Systemem Open Source jest między innymi SuiteCRM. Narzędzie stworzone na podstawie otwartej wersji SugarCRM Community. Dzięki temu, że system oparto na otwartym kodzie, programiści mogą dostosować go zgodnie z założeniami i oczekiwaniami przyszłych użytkowników. CRM dla firm powinien przede wszystkim odpowiadać na potrzeby pracowników, czyli osób, które najczęściej będą korzystać z programu. Nie można o tym zapomnieć w trakcie przygotowywania się do wdrożenia.

crm dla firm

SuiteCRM odpowiedni dla każdej firmy

Co wyróżnia SuiteCRM wśród innych dostępnych narzędzi? Jest to oprogramowanie Open Source, czyli możliwe do dostosowania zgodnie z wymaganiami. Ta możliwość ułatwia działanie również później, ponieważ takie narzędzie można bez problemów rozszerzyć o kolejne procesy i funkcje, jeżeli nadarzy się taka okazja. W skrócie można powiedzieć, że SuiteCRM rozwija się razem z firmą.

Możliwość rozszerzenia funkcjonalności systemu SuiteCRM jest dużym atutem, ale nie jedynym. Warto wspomnieć, że narzędzie jest pozbawione opłat licencyjnych. Oznacza to, że nie trzeba się przejmować dodatkowymi kosztami, które mogą obciążyć firmę. CRM dla firm, szczególnie małych, powinien im ułatwiać pracę, a nie sprawiać, że martwią się o zwiększające się koszty. Dlatego warto zainteresować się właśnie takim narzędziem, które nie będzie generowało dodatkowych kosztów.

Ostatnim atutem, który warto wymienić, jest wsparcie społeczności, która pomaga rozwijać narzędzie. Dzięki temu, że system jest oparty na otwartym kodzie, pozwala to na udostępnianie go większej liczbie użytkowników, którzy go doskonalą na swój sposób. Zmiany są najczęściej udostępniane publicznie, dlatego każdy może z nich skorzystać. W razie ewentualnych problemów społeczność także pomaga je rozwiązać.

CRM dla firm – wykorzystanie SuiteCRM w różnych branżach

Z racji tego, że system SuiteCRM jest narzędziem, które można dostosować „odnalazł się” w wielu branżach. Opisując konkretne przykłady, warto zwrócić uwagę na rozwiązania wprowadzone do firm.

Aluprof – branża produkcyjna

Aluprof to jeden z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Firma brała udział w realizacjach, w których zastosowano ich systemy aluminiowe.

Przedstawiciele Aluprof zgłosili się do firmy wdrożeniowej eVolpe przedstawiając wymagania, które powinien spełnić system CRM wdrożony do ich firmy. Wybór padł na SuiteCRM, narzędzie Open Source, które jest na tyle elastyczne, że można je dostosować do stawianych wymagań.

Główne założenia, które miał spełnić SuiteCRM to:

  • ofertowanie
  • odtwarzanie procesu akceptacji
  • zarządzanie planami sprzedażowymi
  • weryfikacja efektywności przygotowanych wycen

Te funkcje ułatwiają pracę firmie i wspierają jej rozwój. Tworzenie ofert w systemie jest możliwe dzięki stworzeniu konkretnej funkcji. Dzięki temu zastosowaniu handlowcy mogą bez problemu wykonywać swoje zadania, ponieważ nie muszą się przełączać między dodatkowymi narzędziami.

Zarządzanie planami sprzedażowymi pomaga kadrze menadżerskiej na odpowiednie zarządzanie tagretami. Rejestrowanie historii relacjami z klientami pozwala na określenie stopnia realizacji planu. Z czasem system jest zasilany coraz większą ilością danych, co w przyszłości pomoże wyznaczyć cele w odniesieniu do wiedzy o poprzednich kwartałach.

Wdrożenie systemu CRM w firmie Aluprof pomogło w rozwoju firmy i usprawniło jej działanie. Moment uruchomienia narzędzia, na pewno był przełomowym w historii przedsiębiorstwa, ale także pracowników, którzy na co dzień wykorzystują go do wykonywania swoich działań.

Dokładne informacje na temat tego wdrożenia znajdziesz w tym artykule.

crm dla firm

Agsol – produkcja i sprzedaż

Agsol to firma rodzinna, która specjalizuje się w dostarczaniu komponentów do produkcji pasz. Obsługuje fermy oraz mniejszych handlowców. Firma była wielokrotnie nagradzana w plebiscycie Gazele Biznesu.

Głównym wyzwaniem firmy Agsol było zarządzanie czasem. Z racji tego, że branża charakteryzuje się sezonowością produktów, ważnym aspektem było dotarcie do klienta w odpowiednim momencie. W związku z tym ważne było wdrożenie platformy, która sprawnie by przetwarzała wszystkie dane o istniejących i potencjalnych klientach, polityce rabatowej oraz kalendarzem, który jest prosty w obsłudze.

Rozwiązaniem okazał się SuiteCRM. Przystosowano podstawowe moduły oprogramowania oraz wewnętrzne mechanizmy odpowiedzialne za przesyłanie danych. Do tego dodano kolejne moduły, takie jak: adresy dostaw, zwierzęta, stada, potencjały hodowli.

Zespół developerski przeprowadził również integrację z systemem ERP Comarch XL, dzięki czemu otrzymano spójną platformę, która posiadała wszystkie niezbędne dane o klientach, produktach, cenach i polityce rabatowej.

Wdrożenie SuiteCRM w firmie Agsol pomogło w usprawnieniu współpracy między handlowcami, ale także zapewniło, że każdy klient jest obsługiwany indywidualnie.

Netsprint – branża IT

Odpowiedni CRM dla firm

Dobranie odpowiedniego systemu CRM do swojego przedsiębiorstwa jest podstawą. Warto inspirować się wdrożeniami, które przebiegły pozytywnie. Dopasowanie narzędzia do konkretnych potrzeb i procesów biznesowych zaowocowało efektywnością działań oraz zwiększeniem satysfakcji klientów.

Dzięki możliwościom dostosowania modułów i funkcji SuiteCRM do specyfiki działalności, można otrzymać narzędzie, które nie tylko usprawniło codzienne operacje, ale również umożliwiło lepsze zarządzanie relacjami z klientami sprzedażą.

Jeżeli zainteresował Cię ten temat, skontaktuj się z nami!

Tagged:

You Might Also Like