5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje systemu CRM
Technologia zarządzania relacjami z klientami (CRM) od dawna uważana jest za niezbędne narzędzie dla wszystkich firm. Sektor lub wielkość organizacji nie mają znaczenia; każdy potrzebuje CRM. Zapewnia on najwyższej klasy doświadczenia klientów, jednocześnie zwiększając przychody i dając przewagę nad konkurencją.
Wdrożenie systemu CRM ma kluczowe znaczenie dla organizacji zorientowanych na klienta. Oprogramowanie tej klasy zapewnia szereg narzędzi, umożliwiając łatwe zarządzanie interakcjami i relacjami ze wszystkimi kontaktami biznesowymi. W rezultacie pracownicy czują się wzmocnieni, co zwiększa produktywność i usprawnia działania związane z zarządzaniem.
Niedokładne i nieaktualne informacje o konsumentach to już przeszłość
Oprogramowanie CRM poprawia jakość danych kontrahentów i zwiększa zdolność do pozyskiwania i utrzymywania nowych i dochodowych klientów. Firmy, które wdrożyły narzędzie do zarządzania relacji z klientami, odnotowały wzrost wskaźnika utrzymania klientów nawet o 27%.
CRM ułatwia scentralizowane przechowywanie wszystkich informacji. Dostępny dla wszystkich działów, system zapewnia 360-stopniowy widok w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę. Zespoły zajmujące się obsługą klienta mogą szybko uzyskać dostęp do danych, których potrzebują, aby stale zachwycać klientów, zwiększając wartość, zaangażowanie i sprzedaż.
5 powodów, dla których warto wdrożyć system CRM
1. Zwiększa produktywność nawet o 50%
System CRM może wykonywać wiele czynności. Jedną z najprostszych, a jednocześnie najskuteczniejszych jest możliwość automatyzacji czasochłonnych, ręcznych zadań poprzez wykorzystanie workflow. Użytkownicy będą mieli więcej czasu, aby zająć się klientami, pielęgnując relacje i tworząc doświadczenia, które ich zachwycą.
Automatyzacja czynności administracyjnych umożliwia wprowadzenie wydajnych procesów biznesowych. Udowodniono, że skraca to cykl sprzedaży o 8-14%. Zespoły sprzedażowe nie będą już spędzać czasu na wykonywaniu zadań administracyjnych (zwykle w arkuszach kalkulacyjnych) i obsłudze zimnych leadów. Dzięki oprogramowaniu CRM mogą teraz skupić się na sprzedaży, mając wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki.
CRM umożliwia integrację innych aplikacji, takich jak ERP, dzięki czemu zespoły mają dostęp do wszystkich krytycznych danych klientów przez cały czas. Współpraca i komunikacja między różnymi działami staje się bardziej wydajna. Dostęp do jednego źródła informacji, pozwala zespołom lepiej zrozumieć, na czym powinny się skupić. Długoterminowe cele mogą być ustalane i koordynowane między działami na podstawie dokładnych danych.
2. Zwiększa sprzedaż nawet o 29%
Dobrze wdrożony system CRM ułatwia odnajdywanie istniejących szans i tworzenie nowych.
Zespoły sprzedaży i marketingu mogą łatwo segmentować klientów według szerokiego zakresu kryteriów, takich jak wydatki, aktywność, sektor rynku itp. Identyfikacja i ponowne angażowanie nieaktywnych konsumentów oraz planowanie automatycznych kampanii e-mail to proste zadania dla CRM.
Przypomnienie klientom o sobie może być kluczem do sukcesu i pomóc stworzyć nową szansę na sprzedaż. Zespoły mogą łatwo ze sobą współpracować i uzyskiwać dostęp do bogatych danych w dowolnym momencie, co pozwala im lepiej obsługiwać konsumentów. Trendy w zachowaniu kupujących i punkty styku między działami torują drogę dla możliwości cross-sellingu i up-sellingu.
3. Poprawia Customer Experience
Największą siłą firmy jest posiadanie zadowolonej bazy konsumentów. Podstawową zasadą biznesową jest to, że pozyskanie nowych klientów jest znacznie droższe niż utrzymanie i zadowolenie obecnych. Satysfakcja kupującego nie jest już opcjonalna, ale konieczna. CRM umożliwia realizowanie strategii biznesowych zaprojektowanych w celu zaangażowania i wzmocnienia pozycji klientów.
Relacje z konsumentami są łatwo zarządzane i pielęgnowane dzięki CRM. Zespoły dysponują narzędziami niezbędnymi do gromadzenia zaawansowanych danych o klientach, które można wykorzystać do spersonalizowania usług, z których będą oni zadowoleni. CRM pomoże poprawić Customer Experience oraz zbudować lojalności klientów wobec marki.
Poziom zadowolenia klientów może być również monitorowany za pomocą oprogramowania poprzez wykorzystanie ankiet. Zapewnienie możliwości uzyskania szczerych opinii promuje markę, z którą będą się identyfikować i którą docenią. Zrozumienie, co konsumenci myślą o Twojej marce i ofercie produktów, pozwoli Ci wprowadzić innowacje i rozwijać się.
4. Umożliwia testowanie i udoskonalenie marketingu o 37%
Bez dostępu do CRM zespoły marketingowe będą miały trudność z określeniem kampanii, które przyniosły najlepsze zaangażowanie i zwrot z inwestycji. Dzięki proaktywnemu i ciągłemu ulepszaniu treści zaangażujesz odbiorców i zwiększysz lojalność wobec marki i klientów.
Zespoły marketingowe mogą korzystać z dostępnych narzędzi do analizowania każdego aspektu kampanii i komunikatów. Pozwala im to zagłębić się głęboko; zrozumieć, co napędzało zaangażowanie, a co nie. Analizując treści w ten sposób, zespoły mogą zacząć łączyć i udoskonalać swój przekaz. Oparcie przyszłych materiałów marketingowych na tych ustaleniach sprawi, że będziesz w stanie skuteczniej docierać do odbiorców.
Dobrze zaprojektowana i ukierunkowana kampania, wykorzystująca segmentowane dane z systemu CRM, może przynieść imponujące wyniki. Zespoły sprzedaży i marketingu docenią możliwości biznesowe.
5. Wpływa na dokładność prognozowania
Nierzetelne dane mogą zagrozić przyszłości firmy. Może się tak stać, gdy różne działy ręcznie zestawiają informacje z własnych źródeł. Istnieje wiele niebezpieczeństw związanych z zarządzaniem firmą za pomocą Excela.
Dobrze zaprojektowany i wdrożony system CRM działa jako pojedyncze źródło prawdy o biznesie i jego klientach. Gdy klienci kontynuują swoją podróż, powiązane z nimi dane i profile są aktualizowane jednocześnie. Mając zawsze pod ręką aktualne dane, zespoły sprzedaży i marketingu są w stanie ustalić priorytety i dotrzeć do klientów, którzy wykazują sygnały zakupowe.
Dashboardy mogą być aktualizowane w czasie rzeczywistym wizualizując szczegółowe KPIs. Potężne i wnikliwe informacje biznesowe umożliwiają menadżerom podejmowanie bardziej świadomych decyzji i mają pozytywny wpływ na sprzedaż i zyski.
Dzięki niezawodnemu narzędziu do raportowania z dostępem do historii klientów prognozowanie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Każdy etap cyklu życia szansy może być monitorowany i raportowany.
Podsumowanie
SuiteCRM to jedna z najpopularniejszych aplikacji CRM na świecie. Bogaty w funkcje system, gotowy dla przedsiębiorstw, umożliwia zespołom sprzedaży, marketingu i obsługi bardziej inteligentną i skuteczną pracę, zapewniając wszystkie korzyści CRM przy znacznie niższych kosztach, ze swobodą i elastycznością Open Source.
Jeśli zainteresował Cię temat i chcesz się dowiedzieć więcej na temat systemu SuiteCRM, skontaktuj się z nami.