SuiteCRM 7.11
Przełom 2018/2019 był bardzo pracowity dla pracowników producenta systemu SuiteCRM. W styczniu, po kilku miesiącach intensywnej pracy ukazała się niecierpliwie oczekiwana wersja 7.11. Czytajcie dalej, żeby przekonać się jakie zmiany wprowadzono i co to oznacza dla przedsiębiorstw, które już planują upgrade.
Usprawnienia w SuiteCRM 7.11
Elasticsearch
Po tym, jak SalesAgility ogłosiło, że zamierza skorzystać z popularnego i potężnego silnika Elasticsearch i w ten sposób usprawnić funkcję przeszukiwania systemu, wielu wdrożeniowców wstrzymywało własne wysiłki w tym zakresie. Potrzeba poprawy UX systemowej wyszukiwarki była znana społeczności Open Source. Tym razem producent wyprzedził wszystkich i zawarł poprawki w najnowszym release’ie. Ku zadowoleniu wielu klientów bez dodatkowych prac deweloperskich można teraz korzystać z jednego z najbardziej popularnych silników wyszukiwania.
Elasticsearch to rozwiązanie Open Source oparte na bibliotece Lucene. Jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych i dopracowanych silników dla wyszukiwarek systemowych wykorzystywanych w oprogramowaniu dla biznesu. Dzięki niemu możliwe jest przeszukiwanie bazy z uwzględnieniem wielu wątków i kontekstów występowania wprowadzonego tekstu. Na popularność rozwiązania wpływa również jego bardzo wygodny w użyciu HTTP web interfejs. Silnik Elastic jest oparty na technologii programowania Java oraz dobrze integruje się z zewnętrznymi aplikacjami.
Czy wiesz, że…
Dołączenie Elasticsearch do systemu SuiteCRM jako głównego silnika wyszukiwania usprawniło pracę aplikacji, która znacznie szybciej dostarcza użytkownikom wyniki wprowadzonych zapytań. Funkcja global search jest powszechnie wykorzystywana przez wszystkich członków organizacji bez względu na zajmowane stanowisko. Jest to jeden z pierwszych i najczęściej eksploatowanych obszarów systemu. Zmianę na lepsze odczują przede wszystkim ci, którzy lubią działać na całej bazie i przeszukiwać ją wprowadzając do wyszukiwarki bezpośrednie skojarzenia z oczekiwanym wynikiem (np. nr telefonu, adres E-mail, nazwisko, nazwę kontrahenta itp.).
Techniczne informacje dla zainteresowanych tematem, dostępne na oficjalnej stronie SuiteCRM w Poradniku Administratora.
Synchronizacja z Google Calendar
Integracja Google Suite to bardzo częste życzenie zgłaszane przez użytkowników systemu. Do tej pory można było korzystać wyłącznie z zewnętrznych paczek, które należało zainstalować i połączyć z CRM na własną rękę. SuiteCRM 7.11 wprowadza synchronizację z Google do core systemu. Producent skorzystał w tym celu z wysiłków jednego z doświadczonych partnerów marki.
Użytkownicy systemu otrzymali możliwość autentyfikacji za pomocą loginu Google oraz synchronizacji modułu Spotkania i kalendarza Google. Dzięki temu nie trzeba już ręcznie przepisywać, powielać informacji zapisanych po którejkolwiek ze stron integracji.
Podobnie jak o Elasticsearch, także o synchronizacji z Google Calendar można doczytać na stronie producenta.
Schemat kolorystyczny dla wykresów
Wykorzystanie tego samego odcienia dla wizualizacji konkretnego typu danych pomaga w zrozumieniu i interpretacji kontekstu. Spójność barw wskroś wszystkich modułów poprawia User Experience podczas pracy z systemem. Dzięki temu prostemu zabiegowi unikniecie dezorientacji i pomyłek. Nawet skrupulatnie i rzetelnie prowadzona baza danych może sprawiać wrażenie nieuporządkowanej, jeśli nie dopracowano jej wizualnej strony. Również w tym przypadku producentowi SuiteCRM wyszedł naprzeciw jeden z partnerów – gunnicom, który zaproponował generowanie kolorów na wykresach na podstawie etykiet. Uniwersalność barw dla pewnego typu informacji sprawia, że łatwiej jest śledzić konkretne wątki. W SuiteCRM 7.11, zastosowano paletę kolorów podstawowych dopasowanych do konkretnych etykiet.
Zalecamy wykonanie kopii zapasowej bazy danych przed aktualizacją. Pamiętajcie! Jeśli macie własne potrzeby, których system w najnowszej wersji jeszcze nie spełnia – możecie je zgłaszać przy pomocy oficjalnego forum na stronie producenta. Być może właśnie Wasz wniosek stanie się przyczynkiem do kolejnego usprawnienia. Jeżeli zależy Wam na czasie – warto skontaktować się z doświadczoną firmą wdrożeniową, która takich zmian dokona od ręki. Otwarty kod SuiteCRM daje Wam bowiem swobodę zaprojektowania dowolnej funkcji w systemie.
Decydujesz się na upgrade? SuiteCRM Polska podpowiada…