
Jak zwiększyć efektywność działu sprzedaży?
Wydajność sprzedaży to wyzwanie, przed którym stoi niemal każda firma. Sytuacji nie ułatwiają gwałtownie rosnące cele sprzedażowe i oczekiwania, aby nie tylko je osiągnąć, ale nawet przekroczyć. Presja wywierana na zespół często objawia się brakiem wydajności, nieefektywnością i, co najgorsze, wypaleniem pracowników. Każde z takich zdarzeń może pogarszać sytuację, jeśli nie ma odpowiednich narzędzi potrzebnych do prawidłowego wykonywania swojej pracy.
Dane sprzedażowe są potężnym atutem, ponieważ stanowią klucz do zrozumienia konsumenta. Jednak są one potężne tylko wtedy, gdy dane mogą być prezentowane w sposób przyjazny dla użytkownika. Oprogramowanie CRM to ułatwia. Pomaga sprzedaży utrzymać pozycję zorientowaną na klienta. Można tworzyć bazy klientów, co pozwala zespołowi zobaczyć, gdzie znajdują się oni w Customer Journey w danym momencie. Zespoły mogą spersonalizować swój zasięg i szybko nawiązać kontakt.
Jak CRM może zwiększyć wydajność działu sprzedaży?
1. Mniejsze obciążenie administracyjne
Ogólnie rzecz biorąc, pracownicy działu sprzedaży spędzają 17% dni roboczych na ręcznym wprowadzaniu danych. Dzięki wbudowanej funkcji automatyzacji CRM ręczne zadania, takie jak rejestrowanie interakcji z klientami i wysyłanie wiadomości e-mail, stają się łatwe. W rezultacie małowartościowe, czasochłonne zadania administracyjne zostaną znacznie zredukowane.
Ten „uwolniony” czas pozwoli pracownikom ponownie skupić uwagę na klientach, skutecznie się z nimi komunikować, a także personalizować wszelkie środki kontaktu. Umieszczając ich z powrotem w centrum operacji i usprawniając ich Customer Journey. Pamiętaj, że zadowoleni klienci to lojalni klienci, a oprogramowanie CRM to umożliwia.
2. Stań się profesjonalistą w zarządzaniu czasem i planowaniu
CRM zapewnia przegląd całej bazy klientów i ich pozycji w Customer Journey. Dzięki tym informacjom zespoły zyskują głębsze zrozumienie swoich odbiorców, co pozwala im segmentować i generować listy klientów za pomocą kilku kliknięć. Mówiąc dokładniej, mogą priorytetyzować klientów w oparciu o poziom interwencji wymagany do ich konwersji.
Zespoły mogą wykorzystywać ten czas, aby uzyskać głębsze zrozumienie swoich odbiorców, a także skupić się bezpośrednio na rosnących strumieniach przychodów biznesowych. Dotarcie do źródła ich zachowania. Zrozumienie, dlaczego przyciąga ich Twoja marka. Oba te elementy zapewniają Ci silniejszą pozycję, jeśli chodzi o komunikację z nimi.
Daje to również możliwość rozwoju nie tylko zespołowi sprzedaży, ale całej firmie. Praca ta może służyć jako podstawa dla przyszłych innowacji. Wiedza o tym, jakie problemy rozwiązują produkty/usługi dla klientów, zapewnia możliwość dalszego zaspokajania ich potrzeb. Prognozowanie zmian w tych zachowaniach oraz szybkie i odpowiednie dostosowywanie swojej działalności zapewni Ci, pozostanie na rynku.
3. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
W większości firm zespół sprzedaży składa comiesięczne raporty kierownictwu. Bez CRM dział sprzedaży może być zmuszony do poświęcenia godzin, jeśli nie dni, na opracowywanie aktualizacji i raportów na takie spotkania. Pochłania to cenny czas i odwraca uwagę od klientów.
Na szczęście to właśnie tutaj system CRM błyszczy i staje się cennym zasobem. Użytkownicy mogą konfigurować automatyczne raporty, korzystając z nieograniczonych możliwości systemu. Od scentralizowanego Sales Pipeline, po sprawdzenie, który z zespołów sprzedaży sprzedaje najwięcej w danym miesiącu, siły sprzedaży są teraz przejrzyste. Co więcej, raporty te są dostępne dla każdego, w dowolnym momencie.
System CRM ułatwia rozmowy na temat najlepszych praktyk i analiz, otwierając kanały komunikacji między sprzedażą a kierownictwem. Niezależnie od tego, czy chodzi o współdzielone kalendarze, integracje poczty e-mail czy dzienniki połączeń, wszyscy są zawsze na bieżąco.
4. Bądź tam, gdzie jesteś najbardziej potrzebny
Automatyzacja i segmentacja CRM eliminuje potrzebę przeszukiwania przez zespół sprzedaży danych w celu skutecznego pełnienia swoich ról. W rzeczywistości stwierdzono, że technologia CRM może zmniejszyć złożoność cyklu sprzedaży o 8-14%. Oprogramowanie może z łatwością zestawiać wiele danych klientów i dokumentów. Identyfikacja odpowiednich stron i segmentów, do których należy kierować określone komunikaty.
CRM ułatwia śledzenie całej komunikacji z klientem, przeszłej i obecnej. W rezultacie może ostrzegać zespół sprzedaży o sytuacjach, w których wymagana jest interwencja, takich jak klient zbliżający się do końca bezpłatnego okresu próbnego lub umowa, którą należy odnowić. Posiadanie systemu, który monitoruje to za Ciebie, oznacza, że ważne kamienie milowe, takie jak te, są osiągane dzięki wcześniej zaplanowanej komunikacji. Klient nie jest już refleksją, ale raczej ważną częścią DNA i celu Twojej firmy.
5. Uzasadnij strategie sprzedaży i oszczędzaj pieniądze
Systemy CRM nie są (często) tanie. Jednak prawidłowo wdrożone i głęboko zintegrowane z procesami biznesowymi mogą w dłuższej perspektywie zaoszczędzić firmie sporo pieniędzy. Wszyscy znamy powiedzenie „Czas to pieniądz”. Uwalniając czas pracowników działu sprzedaży, pozwalając im skoncentrować się na bardziej pilnych sprawnych, w rzeczywistości oszczędzasz pieniądze swojej firmy.
Wbudowane funkcje znacznie skracają całkowity czas i koszt pozyskania potencjalnego klienta. W rzeczywistości stwierdzono, że CRM zwraca 8,71 USD za każdego wydanego dolara. Gdy kluczowe punkty kontaktu z klientem, takie jak przetwarzanie ofert i wysyłanie faktur, są włączone do wrokflow, nie są już uważane za zadania wykonywane ręcznie. Zmniejszenie kosztów firmy i zwiększenie przychodów ze sprzedaży.
Korzystanie z systemu CRM umożliwia sprzedawcom wykorzystanie danych sprzedażowych w celu bardziej efektywnej pracy, napędzając rozwój firmy. W ten sposób w systemie tworzone są liczne możliwości zapewniające wzrost wydajności, zarówno w sposobie pracy, jak i w procesach. Kwoty i cele sprzedażowe mogą być teraz osiągane szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
SuiteCRM to jedna z najpopularniejszych aplikacji CRM na świecie. Nasza bogata w funkcje, gotowa dla przedsiębiorstw alternatywa dla Salesforce umożliwia zespołom sprzedażowym inteligentniejszą sprzedaż, marketing i obsługę, zapewniając wszystkie korzyści CRM przy znacznie niższych kosztach, ze swobodą i elastycznością Open Source.
Jeśli masz pytania na temat SuiteCRM, skontaktuj się z nami, chętnie na nie odpowiemy.