Darmowy CRM, czyli jaki?
Darmowy CRM to ciekawy temat. Gdy słyszysz ten zwrot, to przeważnie gdzieś Ci dzwoni, ale nie bardzo wiesz gdzie i co. Jest to głębsze i bardziej skomplikowane zagadnienie niż może Ci się wydawać. Dzisiaj przedstawimy, jak to wygląda ze strony SuiteCRM.
Darmowy CRM
Darmowy CRM zawsze brzmi bardzo zachęcająco. Kto nie chciałby za darmo czegoś, co może pomóc w organizacji życia firmy oraz w relacji z klientem. Gdy wpiszesz w przeglądarkę „darmowy CRM”, w większości pokażą Ci się reklamy oraz artykuły, które raczej nie są najnowsze.
Warto zauważyć, że fraza „darmowy CRM” często jest bardzo mylna. W artykułach gdzie została wykorzystana, tak naprawdę w większości pojawiają się programy, które nie posiadają opłat licencyjnych. Inne rzeczy, czyli hosting, wsparcie analityczne, instalacja, konfiguracja czy wsparcie techniczne i serwis, nie są wspominane, a często dobrze jest się nimi zainteresować. Co prawda te rzeczy generują koszty, ale lepiej jest je potraktować jako inwestycję. Tym bardziej że za pomocą programu CRM dbasz o swojego klienta i jak najlepsze relacje z nim, a zadowolony klient to stały klient, który będzie wracał.
Darmowa wersja demo
Jak najbardziej, można ściągnąć darmową wersję demo, ale najlepiej jest to zrobić jeśli ma się odpowiednie zaplecze do rozwijania oprogramowania. Open Source najlepiej spełnia swoje zadanie, gdy wiemy jak go zmodyfikować i wykorzystać. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio dobrać dla siebie narzędzie i wiedzieć co jest Ci potrzebne, a w tym pomoże Ci raczej analityk i deweloperzy, którzy rozwiną dla Ciebie CRM.
Brak opłat licencyjnych
Dobrym pomysłem jest zainteresowanie się SuiteCRM. Open Source oparty na kodzie SugarCRM, który jest już praktycznie kultowym produktem, pozwala na pracę na podobnym produkcie, ale już bez myśli o opłatach licencyjnych. SugarCRM jest łatwym i bardzo intuicyjnym programem. Pozwoli Ci na jak najszybsze przyzwyczajenie się do oprogramowania, ale także szybko zacznie spełniać swoje zadanie – pomoc i porządek w kontaktach z klientem.
Zmiany w SuiteCRM
Brak opłat licencyjnych to nie jedyna pozytywna cecha SuiteCRM. Jak pewnie już wiesz jedną z najważniejszych rzeczy, w której pomaga Ci oprogramowanie CRM jest User Experience. Po aktualizacji systemu, która miała miejsce 23 listopada, można zauważyć kilka zmian, szczególnie w wyglądzie. Zmiany mają jeszcze bardziej pomóc w obsłudze aplikacji i zwiększyć jej intuicyjność.
Co jeszcze można zauważyć po wprowadzeniu 8 wersji to zmiany w kodzie programu. Jest ona ustawiona na lżejszym kodzie opartym na Symfony oraz API Platform. Zwiększa to szybkość i komfort pracy.
Podsumowanie
Pojęcie — darmowy CRM — może być trochę mylne, jednak warto zwrócić uwagę na aplikacje bez opłat licencyjnych. Dobrze dobrany CRM, na pewno ułatwi Ci i Twojej firmie pracę. Jednak musisz pamiętać, żeby dobrze dobrać system.
Jeśli zaciekawił Cię temat, skontaktuj się z nami.