Najlepszy Open Source CRM 2023 roku według Forbes
Drugi rok z rzędu SuiteCRM nie ma sobie równych w swojej dziedzinie. 28 czerwca ukazał się tekst Forbes’a, w którym lubiany przez nas system został uznany za najlepszy.
Forbes Advisor ocenił najlepsze opcje CRM typu Open Source pod kątem łatwości użytkownika, obsługi klienta.
Co dokładnie wyróżnia SuiteCRM od konkurencji? Jakie ficzery najlepiej sprawdzają się u użytkowników? Tego dowiesz się w tym artykule.
Czym jest CRM Open Source?
CRM typu Open Source to platforma do zarządzania relacjami z klientami, która ma publicznie udostępniony kod źródłowy, który użytkownicy mogą dostosować. Najlepszy Open Source jest łatwy w użyciu, oferuje solidne, gotowe rozwiązanie i zapewnia przystępne plany hostingu. Są zazwyczaj wykorzystywane przez zespoły z doświadczeniem technologicznym, które potrzebują niestandardowego rozwiązania.
Większość rozwiązań CRM jest dostarczana jako gotowe do pracy oprogramowanie z dedykowanym zestawem funkcji. Typowy system ma wbudowane narzędzia do poprawy i optymalizacji relacji z klientami.
Zamiast rozwijać system w kontrolowany sposób przez firmę, kod źródłowy jest przekazywany społeczności, która nad nim pracuje i udostępnia na całym świecie. Należy jednak pamiętać, że są to również gotowe produkty, które można od razu użytkować. Sprawia to, że CRM Open Source jest tak korzystną opcją. Każdy, kto ma know-how może samodzielnie „otworzyć” oprogramowanie i zmienić jego funkcje, elementy interfejsu i jak i inne elementy.
Systemy wyróżnione przez Forbes
Biorąc pod uwagę kategorie, którymi kierowali się eksperci Frobes’a docenienie systemu SuiteCRM nie powinno zadziwiać. Narzędzie spełnia wszystkie wymagania. Można go dowolnie przebudować w zgodzie z wymaganiami organizacji, w której system ma być wdrożony. Zawiera on funkcje, które pomogą Ci podjąć ważne decyzje sprzedażowe, a będą one poparte dogłębną analizą i raportami przygotowanymi przez system. SuiteCRM ma najlepsze gotowe rozwiązanie ze wszystkich opcji Open Source.
SuiteCRM będzie odpowiednim rozwiązaniem dla osób, które chcą zrobić małe zmiany w kodzie tak, aby przystosować jak najlepiej system do siebie i swojej firmy. SuiteCRM jest także wspierany wieloma integratorami, które z pewnością ułatwiają pracę. Najlepszy Open Source mógł być tylko jeden.
Na uwagę zasługują również systemy, które zajęły kolejne miejsca na podium.
OdooCRM to kompleksowy system zarządzania relacjami z klientami (CRM), który oferuje szeroki zakres funkcji do zarządzania sprzedaży, marketingiem i obsługą klienta. Może być łatwo dostosowany i rozszerzony zgodnie z indywidualnymi potrzebami firmy. Zapewnia intuicyjny interfejs użytkownika oraz zaawansowane narzędzia analizy danych i generowania raportów. Dostępny jest zarówno jako rozwiązanie chmurowe, jak i lokalna instalacja.
OroCRM to zaawansowany system zarządzania relacjami z klientami (CRM) opracowany przez firmę Oro Inc. Jest to platforma o otwartym kodzie źródłowym, która oferuje kompleksowe funkcje do zarządzania sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta. OroCRM umożliwia śledzenie kontaktów i leadów, zarządzanie kampaniami marketingowymi, generowanie ofert i faktur, a także analizowanie danych dotyczących klientów. System cechuje się intuicyjnym interfejsem użytkownika, dostosowalnością i integracją z innymi narzędziami biznesowymi, takimi jak e-commerce czy zarządzanie magazynem.
Podsumowanie
Rynek systemów CRM cały czas się rozwija, szczególnie ten oparty na Open Source. Docenianie tych rozwiązań przez magazyn Forbes dodatkowo to potwierdza. Warto mieć rękę na pulsie, aby nic nie umknęło, zwłaszcza że rynek z każdym dniem rozpędza się coraz szybciej.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.