4 powody, dlaczego warto mieć system CRM w firmie
Technologia CRM jest uważana za podstawowe narzędzie dla firm. Nie ma znaczenia branża czy wielkość organizacji. Bez CRM trudno byłoby zarządzać relacjami z klientami, jednocześnie zwiększając przychody i dając przewagę nad konkurencją.
Co to jest system CRM
Wdrożenie systemu CRM jest kluczowe dla zapewnienia realizacji strategii zorientowanych na klienta. Oprogramowanie dostarcza szeregu narzędzi, umożliwiając łatwe zarządzanie interakcjami i relacjami ze wszystkimi kontaktami biznesowymi. Dzięki niemu pracownicy czują, że mają solidne wsparcie w pracy, co zwiększa ich produktywność i usprawnia działania związane z zarządzaniem klientami.
Niedokładne i nieaktualne informacje o klientach to już przeszłość. Oprogramowanie CRM poprawia jakość danych klientów i zwiększa zdolność do pozyskania i utrzymywania nowych kontrahentów.
Firmy, które wdrożyły system CRM, odnotowały wzrost wskaźnika utrzymania klientów o 27%.
1. Zwiększ wydajność zespołu
System CRM pomaga wykonywać wiele czynności. Jedną z najprostszych, a zarazem najbardziej efektywnych funkcji oprogramowania jest możliwość automatyzacji czasochłonnych, ręcznych zadań poprzez wykorzystanie odpowiednich workflows.
Proste do zbudowania automatyzacje mogą być uruchamiane w zaplanowanym czasie lub w razie zaistnienia zdefiniowanych warunków, np. określonego typu aktywności użytkownika czy klienta.
Ponieważ tyle rzeczy dzieje się samo, użytkownicy mają więcej czasu na pielęgnowanie relacji biznesowych i budowanie pozytywnego Customer Experience.
Udowodniono nawet, że dzięki automatyzacjom w systemie CRM cykl sprzedaży skraca się o 8-14%.
Zespoły sprzedażowe spędzają wtedy czasu na zadaniach administracyjnych (zazwyczaj w arkuszach kalkulacyjnych) i ściganiu zimnych leadów. Mając CRM, mogą skupić się na sprzedaży.
System CRM można też zintegrować z innymi aplikacjami, takimi jak np. oprogramowanie ERP. Dzięki temu zespoły mają dostęp do wszystkich krytycznych danych przez cały czas. Współpraca i komunikacja między działami staje się bardziej efektywna. Długoterminowe cele mogą być ustalone i skoordynowane na podstawie dokładnych danych.
2. Segmentacja klientów
Dobrze wdrożony system CRM ułatwia identyfikację istniejących możliwości i tworzenie nowych. Zespoły sprzedaży i marketingu mogą łatwo segmentować klientów według wielu kryteriów, takich jak np. budżet, aktywność, sektor rynku itp.
System CRM ułatwia też identyfikację i ponowne angażowanie nieaktywnych klientów oraz planowanie automatycznych kampanii e-mail.
Przypomnienie o sobie klientom może być wszystkim, czego potrzeba, aby przyciągnąć ich uwagę i wygenerować nową sprzedaż. Zespoły mogą łatwo współpracować i w każdej chwili uzyskać dostęp do danych o klientach, co pozwala im lepiej ich obsługiwać. Przewidywanie trendów w zachowaniu nabywców i punkty kontaktowe pomiędzy działami tworzą drogę dla możliwości upsell.
3. Kontroluj Customer Experience
Największą siłą firmy jest posiadanie zadowolonych klientów. Podstawowym założeniem biznesu jest ciągłe pozyskiwanie kontrahentów. CRM umożliwia realizację tego celu.
Relacjami z klientami można łatwo zarządzać i pielęgnować przy pomocy CRM. Zespoły dysponują narzędziami niezbędnymi do gromadzenia danych o klientach, które mogą być wykorzystane do świadczenia spersonalizowanych usług, z których klienci będą korzystać. CRM pomoże Ci ponownie zaskoczyć klientów, tworząc przy tym lojalnych zwolenników marki.
Śledzenie wydajności może odbywać się za pomocą systemu CRM. Monitorowanie i mierzenie zgodności może być prowadzone zarówno przez Ciebie, jak i przez klienta za pośrednictwem jego własnego portalu. Oprogramowanie można zaprogramować tak, aby ostrzegało użytkowników i menadżerów, gdy wydajność spadnie poniżej zadowalającego poziomu.
Zadowolenie klientów może być również monitorowane za pomocą oprogramowania poprzez wykorzystanie ankiet. Zrozumienie, co klienci myślą o marce i ofercie produktowej, pozwoli na wprowadzenie innowacji i rozwój. Wykorzystanie siły tych spostrzeżeń pozwoli zachwycać ich na co dzień.
4. Twórz kampanie, które pomogą zdobyć nowych klientów
Bez wykorzystania CRM, zespołowi marketingowemu trudno będzie wskazać kampanie, które przyniosły najlepsze zaangażowanie i ROI. Dzięki proaktywnemu i ciągłemu udoskonalaniu treści marketingowych można angażować odbiorców i zwiększyć lojalność wobec marki i klientów.
Marketing może wykorzystać narzędzia do analizy każdego aspektu kampanii i komunikatów marketingowych. Pozwala im to zagłębić się w temat oraz zrozumieć co napędzało zaangażowanie a co nie. W ten sposób zespół może doskonalić dotychczasowe działania. Oparcie przyszłych zadań marketingowych na tych ustaleniach sprawi, że Twoja firma będzie miała silniejszą pozycję, aby nawiązać kontakt z odbiorcami.
Dobrze zaprojektowana i ukierunkowana kampania wykorzystująca segmentowane dane z systemu CRM, może przynieść imponujące rezultaty. Sprzedaż i marketing pokochają możliwość szybkiego, skutecznego i efektywnego tworzenia i zamykania nowych możliwości biznesowych.
Podsumowanie
Systemów CRM jest wiele. Można w nich przebierać. Wykorzystywanie oprogramowania w biznesie jest potrzebne, aby tworzyć odpowiednie Customer Experience, ale również ułatwiać pracę zespołów w organizacji. CRM ma wiele zastosowań, dlatego warto się mu przyjrzeć i poznać jego możliwości.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, skontaktuj się z nami. Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.