SuiteCRM to social CRM?
Mówi się, że ponad 3 z 7 miliardów ludzi na świecie jest aktywnych w mediach społecznościowych. Gdybyśmy mieli coś przewidywać, to wyłącznie wzrost tych statystyk. Social media całkowicie zmieniły to, w jaki sposób klienci kontaktują się z przedsiębiorcami i na odwrót. Natomiast to, jaką strategię widoczności w Internecie powinny przyjmować firmy, nadal wywołuje gorące dyskusje. Dużo zależy od profilu Waszej działalności. Nie każdemu przystoi profil na Instagramie. W relacjach B2B zdecydowanie lepiej sprawdza się LinkedIn. Ta dedykowana biznesowi platforma przyciąga rzesze specjalistów z różnych branż. Którąkolwiek drogę wybierzecie – przyda Wam się narzędzie biznesowe, które koresponduje z kulturą social media. Social CRM.
Social CRM to odpowiedź twórców oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami na zmieniającą się dynamikę tychże interakcji. Podejście do tematu może się różnić w zależności od producenta. Nie ma jednej właściwej drogi, chociaż pewne trendy stają się bardziej widoczne. SuiteCRM stosuje podejście polegające na umożliwieniu integracji narzędzia z platformami społecznościowymi, które mogą generować przyszłych klientów. Czytaj dalej i sprawdź, jakie jeszcze korzyści przynosi praca z systemem social CRM.
Identyfikacja szans sprzedażowych
Witryny takie jak Facebook, czy wspomniany LinkedIn są źródłem cennych danych, które można wykorzystać (oczywiście w zakresie dopuszczalnym przez RODO) do analizy biznesowej, czy badania profilu Buyer Persona. Połączenie social media z aplikacją CRM przyspiesza i optymalizuje aktywności lead generation, czy social selling. Pozwala również dostrzegać szanse sprzedażowe na wczesnym etapie ich rozwoju. Dobra praktyka nowoczesnego biznesu polega na obserwacji tematów, którymi interesuje się rynek, a wręcz – konkretni klienci. Identyfikacja trendujących haseł pomoże Wam skutecznie dopasować produkt, czy usługę do faktycznego zapotrzebowania. W naturalny sposób sprzyja to strategii cross-sell oraz up-sell. Ponieważ SuiteCRM jest narzędziem Open Source, granica jego funkcjonalności przebiega dokładnie tam, gdzie kończy się Wasza wyobraźnia lub przedsiębiorczość… czyli przypuszczalnie gdzieś bardzo daleko za horyzontem. 🙂
Jeden z pomysłów na to, jak jeszcze system CRM może wspierać strategię social selling polega na integracji z aplikacją, która bada częstotliwość występowania konkretnej frazy na wskazanych witrynach. Można w ten sposób mierzyć popularność wybranego produktu, czy usługi. Social CRM pozwala zrozumieć perspektywę klienta i prawdziwie zmaksymalizować zyski z podejmowanych inwestycji. Nikt tak krytycznie nie spojrzy na Twoją witrynę, czy ofertę jak Internauci. Zamiast się tego obawiać, wykorzystaj to na swoją korzyść! Nawet niepochlebne opinie wygłaszane online mogą pomóc rozpędzić Twój biznes. Najważniejsze to być ich świadomym i właściwie na nie reagować. Agregacja tego typu wiedzy do CRM tylko sprzyja rozpropagowaniu feedbacku i wyciąganiu wniosków na wskroś organizacji.
Rozbudowany profil klienta
W mediach społecznościowych znajdziecie informację nie tylko o tym, czym interesują się klienci, ale kim są, jak przebiega ich kariera zawodowa itd. Wbrew pozorom, umiejętnie korzystając z tego typu wiedzy, pozbędziecie się łatki spamera. Od teraz Wasz komunikat będzie dopasowany do odbiorcy, a baza kontaktów stanie się o wiele bardziej użyteczna. System SuiteCRM dodatkowo ją uporządkuje m.in. dzięki opcji filtrowania widoku listy, czy raportowania bazy pod względem wybranych aspektów. Mogą się do nich zaliczać: kwestie demograficzne, stanowisko, zainteresowania, wykształcenie, historia interakcji z firmą itp. Jeżeli oprócz SuiteCRM korzystacie także z narzędzia marketing automation, z pewnością docenicie możliwość tworzenia segmentów po stronie CRM (gdzie danych jest o wiele więcej i są one ciekawsze), a następnie zaczytania ich jako target listy do MA. Przy użyciu social CRM szybko i wygodnie przygotujecie celowaną kampanię lead nurturing.
Sprzedaż celowana
Dzięki integracji SuiteCRM z platformą społecznościową stworzycie też strategię skoordynowanego marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta. Korzystając z rozbudowanego profilu klienta i opisanej powyżej segmentacji bazy – marketerzy są w stanie przygotować spersonalizowaną wiadomość, idealnie dopasowaną do potrzeb konkretnego targetu (grupy, a nawet jednostki). Zespół sprzedażowy pozostaje doinformowany pod kątem już podjętych działań promocyjnych i może odpowiednio sterować szansami sprzedażowymi. To samo tyczy się zespołu obsługi klienta, który zamiast czekając na zgłoszenia reklamacyjne może realizować działania cross- lub up-sell. Brzmi jak coś oczywistego? Czy na pewno macie to jednak dopięte na ostatni guzik? Social CRM może tylko pomóc z Customer Experience czy wskaźnikami zadowolenia z obsługi.
To jak z tym social CRM?
Social CRM ma duży wpływ na to, jak wyglądają celowane działania marketingowe i sprzedażowe w firmach. Bez wątpienia kształtuje relacje z klientami oraz to, jak pracuje się w Waszej firmie. Żeby ze SuiteCRM uczynić system social CRM, wystarczy integracja z najczęściej wykorzystywanymi w biznesie platformami social media. Już tak prosty krok, zdecydowanie poprawia wrażenia klientów z obsługi. Stosując się do wyżej opisanych praktyk, macie szansę skorzystać z dobrodziejstwa strategii social selling i Account Based Marketing, a także doprowadzić do perfekcji lead nurturing i lead generation. Czy nie to widnieje w Waszych planach na 2019 rok?
W przypadku zainteresowania systemem SuiteCRM zapraszamy do kontaktu: kontakt@suitecrm.com.pl