SuiteCRM 8 Alpha/Beta
Wejście nowej wersji systemu na rynek zapowiedziane było na pierwszy kwartał 2020 roku. Potem nadeszła pandemia. Od tamtej pory premiera była przekładana kilka razy. Niedawno na oficjalnej stronie SuiteCRM pojawił się artykuł, w którym SalesAgility pisze o wydaniu dwóch wersji testowych SuiteCRM 8.
Producent zdecydował się rozdzielić je na Alpha oraz Beta. Ta pierwsza została dodatkowo podzielona na trzy mniejsze części, z których dwie miały już swoją premierę. Ostatnia część Alphy ma zostać zaprezentowana jeszcze w sierpniu. Wersja Beta systemu ma pojawić się w trzecim lub czwartym kwartale tego roku.
Podstawowy Framework i Legacy Handler
Najważniejszą informacją wynikającą z pierwszej wersji Alpha jest wsteczna kompatybilność systemu z SuiteCRM 7. Dodatkowo pojawiły się informacje, że nowa wersja systemu tworzona jest na podstawie frameworku Angular przy wykorzystaniu GraphQL.
Nowy widok listy i rekordu
W drugiej i trzeciej wersji zapowiedziane zostały takie nowości jak: zmieniony interfejs użytkownika i nowy design filtrów. Dużo modyfikacji ma pojawić się w wyglądzie listy oraz rekordu. Zostaną tam wprowadzone m.in. paginacje widoku listy. Dodatkowo wykresy, które są tworzone na nowym silniku, dostępne będą także w trybie listy. Z nowości pojawi się także sub-panel insightów oraz całkowicie nowy dostęp do widoku widgetów.
Faza Beta
Zaplanowana na koniec 2020 roku Beta, zaprezentuje pierwszą, możliwą do zainstalowania wersję systemu. Prawdopodobnie będzie ona zawierać wszystkie trzy dostępne wcześniej widoki oraz dodatkowe funkcje, które nie zostały jeszcze zaprezentowane. SuiteCRM Beta Phase ma mieć:
- Widok Kanban
- Możliwość zapisu filtrów
- Nowy zaawansowany design filtrów
- Nowy system powiadomień
- Autouzupełnianie wyszukiwań
SuiteCRM 8 – Podsumowanie
Pomimo tego, że oficjalna data premiery systemu pozostaje nieznana, to dobrze widzieć, że SuiteCRM 8 jest już w końcowej fazie produkcji. Duża ilość nowych funkcji oraz odświeżony UX spowodują, że system na pewno będzie przyjemniejszy w użytkowaniu. Jednocześnie SalesAgility podkreśla, że ważna jest dla nich współpraca z klientami, społecznością i partnerami w celu jak najlepszego rozwoju systemu. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na wypuszczenie nowego open sourcowego oprogramowania na rynek!