fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

Najlepszy CRM dla branży produkcyjnej – case study wdrożenia SuiteCRM w Aluprof

Wybór i wdrożenie odpowiedniego systemu CRM dla firmy produkcyjnej to kluczowy krok w cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa. Dlaczego najlepszy CRM dla branży produkcyjnej jest tak ważny? Odpowiednio dobrane oprogramowanie pozwala nie tylko na lepsze zarządzanie relacjami z klientami, ale także na automatyzację procesów sprzedażowych, integrację z systemami ERP oraz skuteczne raportowanie wyników.

W tym artykule przedstawimy case study wdrożenia SuiteCRM w firmie Aluprof – jednym z liderów produkcji systemów aluminiowych w Europie. Dowiesz się, jakie korzyści przyniosło wdrożenie tego rozwiązania.

Dlaczego CRM jest ważny w branży produkcyjnej?

Aluprof jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Jest to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży.

Z pewnością kojarzysz imponujące realizacje, w których zastosowano systemy aluminiowe Aluprof. Między innymi: poznański Okrąglak, lotnisko Ławica, łódzka Manufaktura, Sky Tower we Wrocławiu, czy Stadion Narodowy w Warszawie. Systemy Aluprof można zobaczyć również w wielu wieżowcach w Nowym Jorku i imponujących budynkach w całej Europie.

Przedstawiciele Aluprof zgłosili się do eVolpe Cosulting Group przedstawiając swoje wymagania, które musi spełnić system CRM wdrożony do ich firmy. Wybór padł na SuiteCRM, dzięki temu, że jest to narzędzie Open Source, które można dostosować do wymagań firmy.

Case study: Wdrożenie SuiteCRM w Aluprof

Wdrożenia, które musiał spełnić SuiteCRM, aby firma Aluprof zdecydował się na wdrożenie tego systemu.

  • Rezygnacja z legacy software
  • Rozproszona wiedza o kontrahentach
  • Usprawnienie współpracy między oddziałami firmy
  • Skomplikowany proces sprzedaży i oferowania

1. Ofertowanie

W Aluprof oferty dla klientów powstały do tej pory w osobnym systemie. Rozwój Spółki w ostatnich latach oraz zwiększone potrzeby działu sprzedażowego – wpłynęły na konieczność unowocześnienia tego procesu.

Otwarty kod systemu SuiteCRM, który został zarekomendowany przez Kierownictwo Aluprof, umożliwił nam wytworzenie autorskiego modułu do podglądu ofert. Praca handlowca jest teraz o wiele przyjemniejsza, ponieważ nie trzeba się przełączać pomiędzy narzędziami.

W jednym systemie znajdują się zarówno wszystkie informacje o kontrahentach jak i zaciągane z ERP niezbędne informacje typu: warunki handlowe, saldo itp. W automatyczny sposób przebiega także proces akceptacji. Zanim oferta trafi do klienta, jest jeszcze czas na rozesłanie powiadomień do przełożonych i uzyskanie ich aprobaty wykorzystując mechanizm automatycznych powiadomień.

crm dla branży produkcyjnej

2. Odtworzenie procesu akceptacji (Karta Oceny Klienta)

W związku z tym, że Aluprof współpracuje z największymi, a ich proces produkcyjny jest bardzo złożony i wymagający, należy się odpowiednio upewnić, że współpraca z danym podmiotem jest perspektywiczna i dobrze skalkulowana finansowo. W SuiteCRM eVolpe odtworzyło i zautomatyzowało oryginalny sposób kwalifikacji nowych partnerów biznesowych.

Użytkownik uzupełnia jego Kartę Oceny, a kierownicy działu oraz dyrektorzy ją zatwierdzają. Mechanizm pozwala wziąć pod uwagę wyniki finansowe, kwestie ubezpieczenia, terminy płatności, poziom dopuszczalnego rabatu. Użytecznym ułatwieniem jest wizualne wyrównanie wyedytowanych (różnych niż standardowe) wartości.

3. CRM w solidnym wydaniu

SuiteCRM wykorzystywany jest w Aluprof (poza ofertowaniem) przede wszystkim do planowania i rejestrowania aktywności sprzedażowych. System, który zaproponowano, dostarcza dokładnie takich funkcji, jakie są niezbędne podczas prowadzenia relacji B2B.

Celem stawianym przez Aluprof, który zdecydował się na oprogramowanie od eVolpe, było uporządkowanie realizowanych zadań. Chodziło o zabezpieczenie odpowiedniego poziomu obsługi, wyznaczenie rytmu pracy oraz kontrolę Customer Journey.

W systemie prowadzony jest kalendarz rozmów telefonicznych, spotkań i innych zadań. Można podejrzewać nie tylko własne plany, ale również zajętość pozostałych osób z działu (kalendarz posiada funkcję współdzielenia). System daje możliwość wygenerowania odpowiednich powiadomień, kiedy nadejdzie czas na follow-up. Może się to wydarzyć na podstawie ręcznie wskazanej daty albo na podstawie workflow, który odlicza czas od ostatniego kontaktu.

crm dla branży produkcyjnej

4. Zarządzanie planami sprzedażowymi

Dla kadry menadżerskiej Aluprof ważne było wdrożenie systemu, który pozwoli na zarządzanie targetami. Dzięki rejestrowanej historii relacjami z kontrahentami można klarownie określić stopień realizacji planu. Wraz z upływem czasu, system zaczyna zasilać coraz więcej danych, co w przyszłości pomoże wyznaczyć cele w odniesieniu do wiedzy o poprzednich kwartałach.

W praktyce na tym polu najbardziej przydaje się moduł Raporty. System pozwala je wyświetlać od razu na dashboardzie głównym, zaraz po zalogowaniu. W ten sposób użytkownik o odpowiednich uprawnieniach ma stałą kontrolę nad postępami w realizacji targeru (i innych KPI), bez konieczności celowego wyszukiwania tej wiedzy, przełączania się między modułami, czy modyfikowania formuł jak w Excelu. Wystarczy rzucić okiem na wizualizację danych, aby się upewnić, że wszystko zmierza w odpowiednim kierunku.

5. Weryfikacja efektywności przygotowywanych wycen

Aluprof używa teraz narzędzia, które pozwala spojrzeć na proces całościowo, z uwzględnieniem wszystkich etapów relacji z klientem i postępów w realizacji wewnętrznych procedur zakupowo-produkcyjno-sprzedażowych.

crm dla branży produkcyjnej

Cele wdrożenia

SuiteCRM dla Aluprof to dostosowany CRM dla branży produkcyjnej. Warto przytoczyć ostateczne ułatwienia, które wprowadzono do narzędzia dla organizacji:

  • Pozyskanie nowoczesnego, dopasowanego do potrzeb oprogramowania
  • Integracja bazy CRM z ERP i pozostałymi systemami w infrastrukturze Aluprof
  • Uporządkowanie bazy kontrahentów
  • Uproszczenie procesu sprzedaży i ofertowania
  • Umożliwienie efektywnego raportowania
  • Usprawnienie komunikacji między działami firmy

Całe case study wdrożenia SuiteCRM w Aluprof znajdziesz na stronie eVolpe.

Korzyści z wdrożenia SuiteCRM w produkcji

Wdrożenie narzędzia SuiteCRM w Aluprof pomogło w podjęciu kolejnego kroku, który pomaga w rozwoju firmy. Deweloperzy eVolpe oraz pracownicy odpowiedzialni za implementację po stronie organizacji połączyli siły i stworzyli świetną aplikację, która wspomaga pracę.

Wypełnienie celów stawianych przed oprogramowaniem było kluczem do tego, aby jak najlepiej się z nim pracowało.

Kluczowe funkcje CRM dla produkcji

KorzyśćOpis
Centralizacja danychJedno źródło informacji o klientach i zamówieniach
Automatyzacja procesówSkrócenie czasu pracy, mniej błędów, większa wydajność
Lepsza obsługa klientaSzybsza reakcja, personalizacja, wyższa satysfakcja
Optymalizacja kosztówOgraniczenie strat i dublowania działań, lepsze wykorzystanie zasobów
Przejrzystość procesówMonitoring etapów produkcji, lepsza kontrola
Integracja z innymi systemamiPłynny przepływ informacji w organizacji
Raportowanie i analizaSzybkie raporty, przewidywalność wyników, lepsze decyzje
Wzrost sprzedażyIdentyfikacja szans, skuteczniejsze działania handlowe
Poprawa współpracy wewnętrznejLepsza komunikacja, eliminacja błędów, wsparcie pracy zespołowej

Jeśli zainteresował Cię ten temat, skontaktuj się z nami!

Tagged:

You Might Also Like