fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

Case Study: Humanetics Innovative Solutions

Humanetics Innovative Solutions wykorzystuje SuiteCRM do zwiększenia widoczności, spójności i współpracy w globalnej organizacji

Humanetics Innovative Solutions
Biura w USA, Europie, Chinach, Japonii, Indiach
Typ organizacji: prywatna firma produkcyjna
501–1000 pracowników

Najważniejsze korzyści:

  • Centralne repozytorium wszystkich informacji o klientach – globalna widoczność i lepsze zarządzanie aktywnościami
  • Zwiększona efektywność i spójność dzięki ustandaryzowanym procesom tworzenia ofert i obsługi klienta
  • Możliwość prowadzenia spersonalizowanych, wielokanałowych kampanii marketingowych dla głębszych analiz zachowań klientów

Cele projektu

Wdrożenie SuiteCRM było napędzane trzema głównymi celami:

  1. Uzyskanie globalnej widoczności kontaktów klientów oraz ich aktywności poprzez jedną, scentralizowaną bazę danych.
  2. Zwiększenie efektywności i widoczności dzięki ustandaryzowaniu procesów tworzenia ofert i obsługi klienta.
  3. Prowadzenie spersonalizowanych, wielokanałowych kampanii marketingowych w celu uzyskania lepszych informacji o zachowaniach klientów.

Wcześniej wszystkie dane o klientach były przechowywane w systemie ERP, który miał ograniczony dostęp i nie oferował możliwości zarządzania relacjami. Brakowało narzędzi do monitorowania satysfakcji klientów oraz wsparcia działań marketingowych. Było to pierwsze wdrożenie CRM w firmie, dlatego kluczowa była akceptacja użytkowników oraz wsparcie konsultantów SuiteCRM na każdym etapie projektu.

Wyzwania i rozwiązania

Wdrożenie rozpoczęło się od trzydniowego warsztatu na miejscu w Detroit, prowadzonego przez zespół SuiteCRM. W trakcie warsztatu zdefiniowano wymagania, określono kluczowe funkcje CRM oraz uzgodniono kryteria akceptacji. Taki podejście pozwoliło stworzyć rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb biznesowych Humanetics.

Efektem jest scentralizowane, łatwo dostępne repozytorium danych kontaktowych, które znacząco poprawiło widoczność, spójność i współpracę między działami.

„Zespół SuiteCRM przerósł nasze oczekiwania – szybka komunikacja i doskonałe rezultaty sprawiły, że wdrożenie produktu przebiegło bardzo sprawnie.”

Mark Brown, Technical Sales Specialist w Humanetics

Kluczowe funkcje wdrożenia

  • Trzypoziomowa hierarchia kont z funkcją agregacji, ograniczeniami edycji i regułami walidacji w zależności od statusu konta.
  • Integracja z sześcioma bazami ERP – pobieranie danych o kontach, ofertach, zamówieniach, fakturach, CCR, RMA, kategoriach produktów, kursach walut i umowach.
  • Wbudowane procesy sprzedaży w module Opportunity – różne procesy dla poszczególnych jednostek biznesowych, z regułami walidacji na różnych etapach szansy sprzedażowej.
  • Wdrożenie raportów prognoz na 12 miesięcy, podsumowanie sprzedaży oraz raportowanie roczne poprzez połączenie danych z CRM i ERP.
  • Integracja z systemem zgłoszeń OTRS – dostęp do historii zgłoszeń technicznych.
  • Rozbudowane narzędzia zarządzania kampaniami – w tym procesy zatwierdzania, metryki mediów społecznościowych oraz zarządzanie wydarzeniami z raportowaniem kosztów i ROI.
  • Integracja z bazą licencji – pobieranie informacji o licencjach i uruchamianie procesów ich odnowienia.
  • Tworzenie i dystrybucja ankiet w SuiteCRM – zautomatyzowane procesy na podstawie odpowiedzi, w tym integracja z procesami wysyłki.

Wdrożenie zostało zakończone w trzy miesiące, a następnie przeprowadzono szkolenia użytkowników końcowych oraz zapewniono dalsze wsparcie rozwojowe i konsultacyjne.

SuiteCRM został dostosowany do specyficznych procesów Humanetics, a kluczowe modyfikacje obejmowały:

„Jim i zespół SuiteCRM byli świetnymi partnerami do współpracy. Zawsze szybko odpowiadali na nasze prośby dotyczące dostosowania produktu do naszych potrzeb.”

Katie Foran, Sales Director w Humanetics

SuiteCRM – najpopularniejszy open-source’owy CRM na świecie

SuiteCRM to najpopularniejszy na świecie system CRM typu open source, z ponad 1,7 miliona pobrań i szacowaną liczbą użytkowników na poziomie 5,8 miliona osób na całym świecie.

To efektywna kosztowo i elastyczna platforma, która pomaga organizacjom zarządzać relacjami oraz automatyzować procesy w sprzedaży, marketingu, obsłudze klienta i raportowaniu.