fbpx

SuiteCRM Polska

Darmowy system CRM na licencji Open Source

3 rewelacyjne pluginy do SuiteCRM, które znaleźliśmy w Internecie

Jak w prosty i szybki sposób wzbogacić posiadaną instancję SuiteCRM?

Społeczność deweloperska cały czas pracuje nad rozwojem systemu SuiteCRM jako takiego. Co jakiś czas pojawiają się także osobne paczki, które pozwalają uruchomić w nim dodatkowe funkcje. Skorzystanie z pluginu to wygodna alternatywa dla prac wdrożeniowych, które wymagają zaangażowania zespołu analityków i programistów, są czasochłonne oraz zwykle kosztują więcej niż rzeczona paczka. A co ciekawego można znaleźć w Internecie dla SuiteCRM? Z przyjemnością dzielimy się naszym odkryciem!

Integrator SuiteCRM & Alfresco

Od jakiegoś czasu z zainteresowaniem śledzimy poczynania pewnej poznańskiej firmy, która zajmuje się profesjonalnym wdrażaniem oprogramowania SuiteCRM. Jednym z ich ostatnich osiągnięć było wypuszczenie na rynek integratora SuiteCRM & Alfresco.

O funkcjonalności SuiteCRM nie musimy chyba pisać. W razie potrzeby zapraszamy do odkrywania pozostałych artykułów na tym blogu.

Jeżeli chodzi o Alfresco, jest to system klasy ECM/DMS. Z jego pomocą przepastne archiwa zastępowane są ich elektronicznym odpowiednikiem. Dzięki integracji ECM z CRM właściwa umowa, faktura, czy jakikolwiek inny dokument znajdują swoje miejsce w rekordzie klienta, którego właśnie obsługujesz. Oszczędzasz zatem czas poświęcany na przeszukiwanie papierowych teczek. Ponieważ produkujesz zdecydowanie mniej namacalnych kopii, odzyskujesz również sporo przestrzeni biurowej.

Samo narzędzie działa tak, że nadaje użytkownikom SuiteCRM dostęp do plików zapisanych w Alfresco, przyporządkowuje dokumenty odpowiednim rekordom (np. namiarom). Wyniki wyszukiwania dokumentów są wywoływane także po stronie CRM; w każdej chwili można się również szybko przenieść do Alfresco. To od użytkownika zależy, w której aplikacji przeszukuje firmową bazę wiedzy. Paczka została dodatkowo uzbrojona w zabezpieczenie związane z zachowaniem porządku i określonej struktury archiwizacji. Mowa tutaj o automatycznie generowanych ścieżkach zapisu. Niektóre tworzące je foldery mają za zadanie uporządkować wspomnianą strukturę, w innych można zapisywać pliki. Istnieje również możliwość zarządzania uprawnieniami do podglądu dokumentów w systemach np. na podstawie przynależności do konkretnego zespołu w CRM. Oprócz funkcji kontekstowego przeglądania dokumentów, integrator buduje bazę wszystkich zapisanych plików w module Dokumenty. Więcej szczegółów na temat integratora w opisie produktu TUTAJ.

Integrator SuiteCRM & Outlook

Integrator SuiteCRM & Outlook to wtyczka przydatna w sytuacji, gdy klienci wybierają mailową drogę kontaktu z przedsiębiorstwem. Bez konieczności przepisywania pozostawionych przez klienta informacji, bezpośrednio z poziomu klienta pocztowego można zapisać rekord w CRM. Przy okazji treść przesłanej wiadomości również trafia do systemu. Zapomnij o zaznaczaniu i kopiowaniu konwersacji, przeklejaniu jej do notatek, czy innych miejsc w CRM. Co ważne nie wszystkie maile, które otrzymujesz, archiwizują się do CRM! Jako użytkownik masz możliwość zadecydowania o tym, która wiadomość trafi do bazy SuiteCRM. Dzięki temu nie zaśmiecasz systemu niepotrzebnymi w procesie sprzedażowym reklamami, spamem, czy prywatnymi wiadomościami. Wtyczka aktywuje po stronie klienta pocztowego specjalny panel do archiwizacji i tworzenia rekordów. Jeżeli dana wiadomość powinna się znaleźć w SuiteCRM, wystarczy go wybrać i w prosty sposób wyszukać nadawcę maila. Na tej podstawie możesz podjąć decyzję o dopisaniu maila do już istniejącego rekordu albo stworzeniu nowego namiaru. W Internecie dostępnych jest wiele tego typu pluginów. SuiteCRM firmuje jeden z nich, który jest dostępny na portalu Suite Store.

Integrator SuiteCRM & Mautic

O tym narzędziu pisaliśmy na naszym blogu już w styczniu 2017 https://suitecrm.com.pl/integrator-suitecrm-mautic/. Przypominamy je w tym zestawieniu, ponieważ produkt jest cały czas rozwijany i cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców, którzy zauważyli korzyść wynikającą ze współpracy działów marketingu i sprzedaży. Plugin SuiteCRM & Mautic pozwala na odzwierciedlenie tej strategii w profesjonalnym oprogramowaniu informatycznym. Dzięki wykorzystaniu obu systemów na raz prościej jest osiągać wspólne cele. Sprzedawcy są poinformowani o działaniach marketingowych na wstępnym etapie zainteresowania firmą i ofertą. Marketerzy mogą prowadzić kampanie, uwzględniając historię wcześniejszych transakcji. A klient ma poczucie, że jego potrzeby są brane pod uwagę i dlatego chętniej współpracuje z takim partnerem biznesowym.

Integrator wysyła leady marketingowe do systemu CRM zaraz po tym, jak ustalono e-mail konkretnej osoby. Na podstawie tej informacji eliminowane są ewentualne duplikaty rekordów. Jeżeli dany adres występuje już w bazie, informacje o aktywnościach marketingowych są do niego dopisywane z pominięciem etapu utworzenia nowego namiaru. Z poziomu CRM można kontrolować np. ilość punktów zdobywanych przez klienta za aktywności marketingowe. W osobnym subpanelu w rekordzie odbiorcy, namiaru, czy kontaktu ujawniane są poszczególne akcje takie jak: otwarcie maila, kliknięcie linku, wypełnienie formularza itp. Jest to niezwykle cenna wiedza, która może prowadzić do wniosku, że zainteresowanie zakupem jest aktualnie na bardzo wysokim poziomie. Istotną funkcją z punktu widzenia marketera jest możliwość zaciągania do systemu Mautic całych list odbiorców generowanych na podstawie zaawansowanych raportów, które zapewnia oprogramowanie CRM. Plugin dostępny TUTAJ.

Pamiętaj! Jeżeli korzystasz z gotowych paczek, przed zakupem zawsze zweryfikuj wersję systemu, którą się posługujesz. 

Tagged:

You Might Also Like