Suite CRM: rozbudowany i funkcjonalny system CRM Open Source
Historia rozwoju systemu Suite CRM
Oficjalna wersja aplikacji SuiteCRM ukazała się 21 października 2013 roku. Nie jest to jednak produkt zupełnie nowy; powstał jako odpowiedź na zawieszenie społecznościowej edycji SugarCRM CE 6.5. Dla podkreślenia doskonałej znajomości teorii oraz praktyki w zakresie proponowanych rozwiązań, system SuiteCRM, od początku istnienia oznaczono numerem wersji 7. Pierwszym, poczynionym przez twórców krokiem w kierunku rozwoju nowego narzędzia CRM, było odświeżenie graficznej strony systemu oraz wzbogacenie go o dodatkowe funkcje.
W porównaniu do ostatniego darmowego wydania SugarCRM, oferowane przez SuiteCRM moduły zostały rozszerzone o:
- PRODUKTY,
- OFERTY,
- UMOWY,
- PROJEKTY,
- RAPORTY,
- ZESPOŁY,
- WORKFLOW,
- PORTAL KLIENTA,
- MAPY,
- WYDARZENIA.
Ulepszone zostały również moduły: ZGŁOSZENIA oraz WYSZYKIWARKA.
Co ciekawe, jako nieformalny następca SugarCRM CE 6.5, SuiteCRM jest kompatybilny z większością rozszerzeń stworzonych dla swojego poprzednika. Oznacza to, że SuiteCRM współpracuje z wtyczkami stworzonymi wcześniej dla SugarCRM.
Suite CRM vs. Open Source
Warto wskazać, iż SuiteCRM jest systemem opartym na tzw. otwartym kodzie. Pozostając bez-licencyjnym rozwiązaniem, oferuje zatem możliwość dokonywania, w ramach jego struktury, indywidualnie wymaganych przeróbek.
Przebudowy systemu SuiteCRM, powinny być przeprowadzane we współpracy z producentem, bądź inną, wykwalifikowaną firmą wdrożeniową. Należy przy tym pamiętać, iż dodatkowe usługi związane z dopasowaniem systemu do osobistych potrzeb użytkownika są odpłatne.
Suite CRM vs. konkurencja
System SuiteCRM jest obecnie najbardziej kompletnym rozwiązaniem spośród wiodących produktów wolnych od opłat licencyjnych. W porównaniu z innymi dostępnymi na rynku aplikacjami, system SuiteCRM wygrywa designem interfejsu, sposobem przedstawienia bazy klientów, modułem serwisu, generatorem PDF, obsługą marketingu, modułem MAPY, liczbą dodatków, czy dostosowaniem do obsługi z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
Inne, obecne na rynku rozwiązania podobnej kategorii to: zawieszona i nierozwijana społecznościowa edycja SugarCRM CE (którą, mimo wszystko wiele firm nadal wykorzystuje) oraz system vTiger o znacznie ograniczonych możliwościach personalizacji (również wywodzący się z wcześniejszego, porzuconego projektu SugarCRM).
Nie bez przyczyny SuiteCRM został wybrany aplikacją Open Source roku 2015 i 2016 w prestiżowym plebiscycie Bossie Awards.